או
חפש מילים אחרונות לפי אות (שם האומר/ת)
א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

דִּיֶיגוֹ רִינְקוֹן

''אני עושה את כל זה בשבילֵךְ, אימא. אני אוהב אותָךְ''

על האיש/ה
המלים האחרונות שלפנינו הן מימי מבצע ''הֶלֶם וְאֵימָה'', המלחמה השנייה של האמריקנים בעיראק (לאחר ''סופה במדבר'' של 1991):
משפחת רינקון מקולומביה היגרה לארצות הברית בשנת 1989, בתקווה לחיים טובים יותר. הבן, דייגו, התגייס לצבא, ובמסגרת זו יצא למערכה בעיראק. בעשרים ושניים בפברואר 2003 כתב מכתב אל אמו. בעשרים ואחד במַרְס דייגו נהרג בפעולת טרור של התאבדות במחסום צבאי בעיראק. מכתבו הגיע לידי אמו שבוע אחר כך. אלה היו המלים האחרונות שקיבלה ממנו. זה נוסח המכתב:
''אוֹלָה אימא.
אז אני מבין שסוף סוף הגיע זמננו לראות ממה אנו עשויים, מי יישבר כשהלחץ יעלה, ומי יישאר רגוע.
אני רוצה לומר לכולם עד כמה כולכם חשובים לי, ועד כמה אני אוהב אתכם. אימא, אני אוהב אותך כל כך! אני יושב כאן ומדמה לעצמי את הבית בדמעה קטנה בעיניי. אני מנסה לא לחשוב על מה שעלול לקרות בעתיד. יהיו מעשי הרג, לוויות ודמעות מעיני כולם. אבל הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא: החזק את ראשך זקוף, נסה להאמין והתפלל לימים טובים יותר. כל זה יעבור. אני מאמין שאלוהים סלל לי דרך.
המילה האחרונה שאומר תהיה 'אימא'. תמונתך תהיה האחרונה שתעבור לנגד עיניי. איני מנסה להפחיד אותך, אבל זו המציאות. הגיע הזמן לראות את התוכנית מתממשת. אני רק מקווה שאת גאה במה שאני עושה, ושיש לך אמון בהחלטותיי. אשתדל מאוד ולא אכנע. אני רוצה לבקש סליחה על כל מה שאי פעם עשיתי לא נכון. ואני עושה את כל זה בשבילֵךְ, אימא. אני אוהֵב אותָךְ''.
  
  


חזרה


© כל הזכויות שמורות