או
חפש מילים אחרונות לפי אות (שם האומר/ת)
א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

ליאור אלמליח

''אמא היקרה, אני מצטער אבל אני עושה לך הרבה צרות והרבה כסף והחלטתי שעדיף למות. אני מצטער שגרמתי לך המון סבל ועל כול השנים שהרסתי לך. באהבה תמיד בנך ליאור. סליחה''

על האיש/ה
נער בן חמש עשרה, ליאור אלמליח, מפתח תקווה התאבד בתלייה על חגורת הג'ודו הכחולה שלו בביתו, דירה קטנה בשכונת מחנה יהודה, ביום ג', ו' בניסן התשס''ג, שמונה באפריל 2003, בצוהריים. ליאור התאמן בג'ודו, אצל המאמן אדי קְוַואז, ארבע שנים, ובשלוש השנים האחרונות זכה באליפות ישראל. הוא היה אמור לצאת לאימון במכון וִינְגֵּייט, והיה מועמד למדליית זהב נוספת בתחרות הקדטים בסוף השבוע, בקטגוריית משקל תשעים קילוגרמים. הסיבה להתאבדות: קשיים כלכליים בבית הנער, שחי עם אמו ורדה (אביו מתגורר בחו''ל). חברת החשמל התריעה על אי תשלום חובות החשמל, ומשלא נענתה ניתקה את החשמל בבית. הנער הנסער, שגם ביקש לגלוש באינטרנט ולא יכול בשל ניתוק זרם החשמל, מיהר להודיע על כך בטלפון לאמו במקום עבודתה. האם מיהרה לגשת אל חברת החשמל ולשלם את החוב (ארבע מאות וששים שקלים) בכרטיס אשראי שהשאיל לה חבר לעבודה, והחברה שבה וחיברה את החשמל לבית. אך כשהאם הגיעה לביתה, מצאה את גופת בנה, בתנוחת ישיבה, בפתח חדרו, ולידה פתק: ''אמא היקרה, אני מצטער אבל אני עושה לך הרבה צרות והרבה כסף והחלטתי שעדיף למות. אני מצטער שגרמתי לך המון סבל ועל כול השנים שהרסתי לך. באהבה תמיד בנך ליאור. סליחה''. יום לפני התאבדותו החזיר הבן לארנקה של אמו את דמי הכיס שנתנה לו. בבוקר החזירה לו האם את הכסף.
למרות המצוקה הכלכלית, נהגה האם, בשיתוף עם בנה, לתרום. בסופי שבוע אימצה חייל בודד, וליאור חלק עמו את חדרו. לפני ששם קץ לחייו שלח ליאור אלמליח מסר מצוקה בדואר האלקטרוני לאתר של ערוץ הילדים באינטרנט.
  
  


חזרה


© כל הזכויות שמורות