או
חפש מילים אחרונות לפי אות (שם האומר/ת)
א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

פּוֹל ווֹקֶר

''נחזור בתוך חמש דקות''

על האיש/ה
פּוֹל וִילְיֶאם ווֹקֶר הָרְבִיעִי (Paul William Walker IV) היה שחקן אמריקני שנודע בעיקר בזכות סרט בכיכובו: ''מהיר ועצבני'' (''Fast and Furious'') מ-2011. בסרט (עם השחקן וִין דִיזֶל [Vin Diesel], על ''העולם התחתון'' של מרוצי מכוניות בלתי-לגאליים) גילם את דמותו של הגיבור הראשי, בְּרַיֶאן אוֹקוֹנוֹר. הסרט הצליח כל כך, עד כי זכה עוד לחמישה סרטי המשך. כבר בהיותו בן שבע הופיע ווקר, בנה של שֶׁרִיל, דוגמנית לשעבר, כדוגמן בפרסומות (ועוד קודם לכן, כתינוק, נראה בפרסומת לחיתולי ''פַּמְפֶּרְס''), ובבגרותו הופיע בסרטים מינוריים ובסדרת הטלוויזיה ''מי הבּוֹס?''. בשנת 1993 (אחרי שלמד בקולג' ביולוגיה ימית) החל להופיע בסדרת הטלוויזיה ''צעירים חסרי מנוח'', בתפקיד בְּרֶנְדוֹן קוֹלִינְס (Brandon Collins). הקריירה שלו כשחקן קולנוע לא המריאה כפי שציפה והוא פרש, מאוכזב, מעולם הבידור. לאחר כשלוש שנים שכנע אותו שחקן חבר לשוב לקולנוע, והוא אכן שב ב-1998. בשנת 2001 שיחק גם בסרט ''לעולם אל תְּשַׂחֲקוּ עם זָרים'', והביקורות שיבחו את משחקו. בשנת 2002 נמנה עם חמישים ''האנשים היפים ביותר בעולם'', ברשימה של כתב העת ''פִּיפְּל'' (''אנשים''). בשנת 2013 הופיע בסרט ''מהיר ועצבני 6'' וגם בסרט ''נסיעה ממולכדת''. נסיעה ''ממולכדת'' היא שהביאה למותו. בשבת, שלושים בנובמבר 2013, בתום אירוע צדקה, ''Reach Out Worldwide'' (בוַולֶנְסִיָה, סַנְטָה קְלָרִיטָה, קליפורניה), של ארגון שייסד למען נפגעי סופת הטייפון ''הִיַאן'' (Haiyan), ניגש ווקר (בן ארבעים. נולד בגְלֶנְדֵייל [Glendale], קליפורניה, בשנים עשר בספטמבר 1973) עם חברו ויועצו הפיננסי רוֹגֶ'ר רוֹדָאס (Roger Rodas), בן שלושים ושמונה, למתחם תצוגה של מכוניות ספורט ושאל מכונית ''פּוֹרְשֶׁה'' בצבע אדום-דובדבן ל''נסיעת כיף'' קצרה. פול נכנס למכונית ואמר לחבריו: ''נחזור בתוך חמש דקות''. רודאס נהג ברכב. בתוך דקות (בשעה שלוש וחצי אחר הצהריים) התנגשה המכונית בעמוד תאורה ובעץ ברחוב הֶרְקוּלֶס, ליד שְׂדרות קֶלִי ג'וֹהְנְסוֹן, עלתה באש והתפוצצה. שני נוסעיה נהרגו. ניתוח לאחר המוות הראה שפול שָׂרד את ההתנגשות בעמוד ובעץ, אך נהרג בהתפוצצות שבאה בעקבות ההתנגשות. חקירה העלתה שרודאס איבד את השליטה במכונית כשנהג ברכב במהירות של חמישים ואחד קילומטרים בשעה, בכביש שהמהירות המותרת בו היא שבעים ושניים קילומטרים בשעה.
היה אב לילדה בת חמש עשרה ושמה מֶדוֹ (Meadow), מחברתו הקודמת רֶבֶּקָה סוֹטֶרוֹס מֶקְבְּרֵיין (Rebecca Soteros McBrain). הילדה גדלה אצל אִמהּ בהוואי, ורק סמוך לתאונה הטראגית עברה לגור עם אביה בלוס אנג'לס. הסרט האחרון שלו, שבו גילם את התפקיד הראשי, הוא ''שעות'' (''Hours''), על אב הנאבק עם בתו הפעוטה על חיים ומוות בעקבות הצפה שגרמה הסופה ''קתרינה'' בבית החולים שבו נולדה. בראיון האחרון שלו עם עיתונאים, לקידום הסרט, אמר ווקר בין השאר: ''הייתי רוצה שהבת שלי תגיד לי: 'אתה לא מספיק בבית'''.
בראיון בשנת 2009 נשאל פול אם קורה לו שהוא מפחד. הוא ענה: ''אינני מפחד מִדָּבָר. כזה אני. כזה היה סבי. הוא נהג לערוך מרוצי מכוניות והייתה לו מכונית ''פוֹרְד פַלְקוֹן'' הראשונה בעמק סַן פֶרְנַנְדוֹ שיכולה הייתה להגיע למאה וששים מילין בשעה. אבי זכה פעמיים בכפפות הזהב'' [אִגרוף], ועכשיו הוא עוסק ברכיבה על אופניים במורדות הרים וברֶפְטִינְג במפְּלי נהרות. אני מניח שתוכלו לומר שאני בא ממשפחה שוחרת התרגשויות''.
בראיון אחרי מות פול ווקר סיפר אביו, פול ווקר האב, על שיחתו האחרונה עם בנו. ''הבטח לי'', תבע האב מפול, ''לא עוד דברים נועזים. אם בלבך אתה אומר 'אני יכול לעשות זאת', כי אז עשֵּׂה זאת, בכל מחיר. אם מוחך אומר 'אולי לא', כי אז אל תעשה זאת''. הוא התבונן בבנו ושאל: ''התבטיח לי זאת? הבטחה בעניין הזה חשובה באמת, פול''. פול הנהן בראשו לאות הסכמה, אך זה לא הספיק לאביו. ''אמור או.קיי.'', תבע ממנו. ופול אמר ''''או.קיי''...
  
  


חזרה


© כל הזכויות שמורות