:לפי נושאים

הנחיה

אישוש הרגשת הביטחון בהנחיה:
איך מרככים את ''אימת הציבור'', את ''פחד הקהל''?
יש אמצעים טכניים לכך, שנעים בטווח שבין לגימת מים להקפדה על הלבוש. הנה שלושה מבין האמצעים האלה:
רצוי לשנן בעל פה לפחות את דברי הפתיחה ואת דברי הסיום. אמירת הדברים בעל פה יש לה ערך מוסף: לכידת תשומת לבו של הקהל, שהדובר ''מסתכל לו בעיניים''. היא מוסיפה סמכותיות לדובר. הנה, הוא יודע על מה הוא מדבר. אינו קורא מה שאחרים כתבו לו והִנחו אותו לומר. אך הלימוד בעל פה גם מוסיף לביטחון העצמי ולחצִיַת המכשול הראשון העומד בפני הדובר מרגע שהתחיל להנחות.
את דברי הקשר הכתובים לפניו מתחילתם ועד סופם, על המנחה לקרוא בקול רם לפני האירוע, רצוי בביתו, בחדר שקט ובִתְנָאֵי ריכוז וָרוֹגַע.
ולבסוף: על המנחה להקפיד על לבושו. רצוי ללבוש חליפה ולענוב עניבה. בוודאי שמתם לב, שאופן היציבה שלכם וההליכה שלכם אחֵר כשאתם לבושים באורח ספורטיבי או ''זרוק'', והגב מתיישר ונזקף וההליכה מתונה יותר כשאתם בחליפה. לַלְּבוּש השפעה תת-הכרתית גם על אופן הדיבור והפנייה לקהל, שלא לדבר על כך שהוא מוסיף על הערכת הקהל כלפי הדובר.



חזרה




© כל הזכויות שמורות